Cateva piete tinta pentru exporturile de vin moldovenesti (II)

exporturi vin moldovenesti
  • China

Exporturi vin moldovenesti: Potrivit Asociatiei chineze de bauturi alcoolice, volumul total al productiei de vinuri naturale din struguri din China in anul 2014 a fost de 1,2 miliarde de litri. In general, in 2014, piata de vinuri din China a continuat dezvoltarea produselor orientate catre segmentul de preturii medii. Campania anti-extravaganta si incetinirea economica au provocat o scadere substantiala a vanzarilor de vinuri premium, ceea a facut ca brandurile cu valoare adaugata inalta sa regandeasca strategiile lor de produse. Tot mai multe companii au ales sa vina cu produse de pe segmentul mediu de preturi pentru a atrage consumatorii. Potrivit ultimelor rezultate disponibile, consumul anual de vin in China se cifreaza la 4 347 milioane litri, din care vinurile naturale din struguri constituie 2 004 milioane. Dupa volum, R. Moldova era al 13-lea importator, cu o cota de piata de 0,32%, in timp ce dupa valoarea incasarilor aceasta se situa pe pozitia a 14-a, cu o cota de 0,24%. Pretul unitar al vinului in canalele off-trade a crescut in medie cu doar cu 2% in 2014, din cauza tranzitiei consumatorilor spre segmentul mediu de pret pentru vinurile de struguri si catre segmentele cu valoare adaugata inalta pentru vinul non-struguri (alcool din orez). Conform conditiilor de impozitare valabile pentru anul 2014, un vin de import ajuns pe piata din China este pasibil de 3 tipuri de taxe (politica protectionista). Vinul rosu ramane cel mai popular vin natural de struguri din China, reprezentand 74% din volumul de vanzari din off-trade, datorita culorii sale rosii de bun augur. Consumatorii-cheie de vin fac parte din tanara generatie (Generatia ME). Cu toate acestea, mai multe femei din categoriile de varsta medie si inaintata au tendinta de a alege vinul rosu, din cauza proprietatilor sale curative. Desi piata globala a fost grav afectata de politici relevante si incetinirea cresterii economice din 2013 si 2014, exista inca potential pe piata vinului din China.

  • Statele Unite ale Americii

2014 reprezinta al patrulea an consecutiv de crestere a valorii exporturilorVolumul livrarilor a ajuns la 435,2 milioane litri, in crestere cu 7,5%, R. Moldova avand un segment din vinurile importate de doar 0,06%. In 2013 si 2014 consumatorii americani au prezentat o preferinta pentru mai multe vinuri premium din canalele off-trade, aproape fiecare categorie de vin inregistrand o crestere a preturilor in segmentele mai mari de pret si scaderi in cele mai mici. Diminuarea cresterii volumului de vin in 2014 este, de asemenea, cauzata de focalizarea consumatorilor si reorientarea spre mai multe vinuri premium. Consumatorii de vin sunt mai dispusi sa cumpere vinuri fine si scumpe, din contul diminuarii volumului de vin consumat. Vinul spumant, care in 2014 a reprezentat 5% din volum si 8% din valoarea incasarilor de vin, a cunoscut in continuare o crestere puternica a volumului de 6%, urmare a unor schimbari conturate in obiceiurile de consum. Vinurile spumante sunt tot mai mult utilizate pentru a le asocia cu alimente inainte si/sau in timpul meselor mai degraba, decat utilizate exclusiv pentru evenimente majore sau sarbatori. Marea majoritate a consumului de vin din SUA este asigurata din productia interna din statul California. Cu toate acestea, vinurile din statul Washington si Oregon sunt tot mai mult privite drept concurenti puternici in termeni de calitate. Italia si Franta sunt principalii exportatori de vinuri pe piata americana. Aceste tari continua sa aiba o competitie puternica din partea statelor din emisfera Sudica, precum Chile, Argentina sau Australia, ale caror importuri contin in special vinuri de valoare. Cu toate acestea, vinurile importate din Noua Zeelanda si Africa de Sud sunt mai apreciate.

Nota: Datele din articol exporturi vin moldovenesti  sunt preluate din studiul realizat de Oficiul National al Viei si Vinului despre 5 piete-tinta externe pentru exportul de vinuri din R. Moldova

Articole din aceeași categorie
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on vk
VK
Share on email
Email
Share on print
Print
Share on skype
Skype
error: Content is protected !!