Wine shop Chișinău: Am vizitat mai toate wine shop-urile din Chişinău şi recunosc că în puţine dintre ele m-am simţit bine. În mare parte funcționează principiul scanării vizuale, ori ești văzut drept un client sărac, neiformat deci nu mai are rostul să-și piardă timpul cu tine, ori te-au catalogat o pușculiță cu bani pentru care îți bagă toate ofertele pe gât.

În mai multe dintre ele sunt angajaţi oameni care vând, la început îţi spun multe lucruri aparent frumoase, iar dacă le ceri ceva mai mult îţi zic să te uiţi pe etichetă, sau neagă. În altele, găsești și experți ce deservesc bine,  sau chiar excelent, dar te pomeneşti și cu proprietarii de wineshop-uri ce se cred mici zei, dar nu ştiu să spună un „mulţumesc”, să te salute sau chiar să-ți zâmbească.

După mai multe experienţe neplăcute, am găsit un wine shop  ok,  atitudine respectuoasă, până într-o bună zi, când mi-am dat seama că în Moldova este important cine și cum vinde un anume produs. Pot spune, cu siguranţă, că nu e bine să-ţi minţi clientul, mai ales dacă e unul cât de cât informat. Ultima mea vizită în Moldova a fost îngrozitoare la capitolul wine shop, marketing şi atitudine. Iar pentru a fi mai înțeleasă am să vă povestesc o întâmplare dintr-un wine shop din Chişinău petrecută în mai 2017.

Wine shop sau ... ?

Într-adevăr, am nişte cerinţe atunci când cumpăr un vin dintr- un wine shop: vinul să fi stat în poziţie orizontală, locul mai întunecos, cum ar fi rafturi închise/celule. Ghinion de data asta, în acea zi era o doamnă care îmi dădea senzaţia că îmi vinde roşii la piaţă zicându-mi: ,,Aici, nu-i depozit! Nu mai am din vinul pe care îl doriţi, e singura sticlă rămasă. Vinul este adus în fiecare săptămână, iar sticlele se vând repede (sic!), deci nu a stat mult expus”. Nu-mi venea să cred ce aud. De ce minți un client când iși cunoaște vinul preferat de la o distanță, fie chiar după capeșon? Încercam să-i dau de înțeles doamnei, prin priviri, că din acele sticle cu vin sunt depozitate chiar în dreapta mea, într-un colț. Până s-a prins doamna, eu renunţasem la ideea de a mai lua ceva. Când și-a dat seama că nu mă poate minți, vânzătoarea (aşa îi voi spune în acest caz) s-a îndreptat în acel colț, a luat vinul şi mi l-a trântit pe masă. Ce-ți rămâne să faci în această situație? Să pleci!

Bem un vin la...?

1Totuși, care ar fi cel mai mișto wine shop din Chişinău?

Din păcate, sunt puține wine shop-uri unde clienții să fie tratați în mod corespunzător. Iar dacă nu mă credeţi, încercaţi să cereţi un vin care nu are eticheta îngălbenită, aşa cum îţi bagă vânzătorii pe gât, pentru că sticlă aia stă de luni expusă la lumină, oscilații de temperatură, etc. şi veţi vedea și simți pe propria piele atitudinea lor. Dacă vă respectă decizia şi nu vă tratează că pe nişte amărâţi neinformaţi, atunci mai păşiţi pragul. Un lucru este valabil atât pentru administratorii de wine shop-uri, cât şi și pentru angajaţii lor care stau după tejghea – clienţii merită respectați. Nu uitaţi să mai şi zâmbiţi, mai des, sau măcar să vă prefaceți. Începeți cu un emoji pozitiv 🙂